2-3 кафета дневно не вреди на бременността 


2-3 кафета дневно не са вредни за бременните

Те не покачват риска от аборт и не спъват развитието на плода, показва изследване.

бременна с кафе

Жените, които пият до 2-3 кафета дневно по време на бременността си, не са изложени на повишен риск от спонтанен аборт, сочат данните от изследване на датски учени, цитирани от British Medical Journal.
Това мнение противоречи на всички досегашни твърдения, че кофеинът дори в малки дози се задържа по-дълго време в организма на бременната и лесно преминава в плода, като повишава силно риска от спонтанен аборт.
Резултатите от новото изследване, събрани от над 1000 жени по време на цялата им бременност, показват, че рискът от спонтанен аборт при жените, които не са употребявали кофеин е съизмерим с този при бременните, които не са се отказали от своя навик и са пиели всекидневно по 2-3 чаши кафе.
Кофеинът по никакъв начин не може да бъде свързан също с по-малките размери на новородените, твърдят учените.

Zdrave.bg

Напишете коментар


© 2009 Mamita-BG.COM
Powered by WebPossessor