Кърменето може да бъде опасно 


Кърменето може да бъде опасно


karmene2Кърменето е най-доброто, което една майка може да даде на бебето си. Всички знаем какви са ползите от това. Но зачестяват случаите, в които бебета, поемащи само кърма, страдат от тежко обезводняване. Според статистиката, всяка седмица в болниците в Ирландия и Великобритания постъпва поне едно кърмаче, което постъпва с такава диагноза. По този повод, британски и ирландски лекари провеждат първото по рода си в света изследване, което доказва вредата от кърменето. Те са убедени, че причината пеленачетата да се обезводняват е в това, че не винаги получават достатъчно количество течност, необходима за организма. Така кръвта се сгъстява, а от там се повишава концентрацията на натрий и други йони в нея. В резултат могат да настъпят сериозни поражения върху централната нервна система и дори това да доведе до смърт. Организмът на малкото бебе се нуждае от много течности и обилно хидратиране на клетките.

Демир Бозан - тайната билка на ходжите!

17 коментари on “Кърменето може да бъде опасно”

  • ИраМира wrote on 4 април, 2009, 14:14

    По-глупава публикация не бях чела. Това съвсем не отговаря на истината, ако говорим за изключително кърмени бебета на поискване. Малкото бебе са нуждае единствено от млякото на мама когато и колкото поиска ( става въпрос за здраво, доносено бебе) и колкото повече и по-често суче, толкова повече мляко ще произвеждат гърдите на майка му.

  • Снежана Георгиева wrote on 4 април, 2009, 15:00

    Не съм съгласна с това твърдение и не смятам, че има достатъчно аргументи за да се пише подобно нещо.

  • Снежана Георгиева wrote on 4 април, 2009, 18:38

    Имах предвид статията разбира се, а не написаното то ИраМира, което напълно подкрепям. Сега видях, че глупаво се е получило и за това реших да добавя.

  • ким wrote on 4 април, 2009, 19:10

    Кога ще почнете да насърчавате кърменето,а не обратното.кърмата е най-доброто за вашето бебе и кърменето по-никакъв начин не може да бъде опасно.Защо едно кърмено бебе да се обезводни,а такова на адаптирано мляко-не?Кърмещата майка по-лоша ли е от некърмещата?според мен тази статия трябва да се махне като подвеждаща!

  • Ася wrote on 5 април, 2009, 9:05

    Смятам, че материалът не е обоснован, изпльосква се нещо в пространството, извадено от контекст. Съмнявам се, че това е целият материал, но и да е така започвам да се питам, чии интереси обслужва?! Откъде са сигурни авторите, че това не са случаи на неглижирани бебета? Какви са родителите им? Липсва цялостна картина за ситуацията!!!
    Смятам, че подобен тип публикации са безотговорни и некоректни!
    Кърмила съм изключително бебето си до 7 месечна възраст, в момента на 1г и 10м основните течности са все още кърма! Детето ми определено не е обезводнено!

  • Izida wrote on 5 април, 2009, 13:11

    Идеята на статията не е да отрича кърменето, а да посочи евентуални рискове за детето от дехидратиране, по простата причина, че много кърмещи майки смятат, че необходимостта на бебето от вода се задоволява само с кърма. Това все пак е изследване на учени от Великобритания и Ирландия и ние тук не претендираме за истинност на техните твърдения, а единствено предоставяме информация. Поради многото спам, някои мнения са изтрити автоматично от системата, за което молим да ни извините.

  • Възмутена wrote on 6 април, 2009, 10:35

    Да, моето мнение е едно от изтритите.
    Относно кърменето е НЕВЪЗМОЖНО да има дехидратиране когато бебето суче достатъчно. Нали 90% от кърмата е вода!? Броят на мокрите пелени показва дали детето приема достатъчно течности (кърма, а не вода)

  • Yanche wrote on 7 април, 2009, 3:05

    Възмутена съм от публикацията! Нека не се правят свободни съчинена а да се чете по-внимателно информацията, когато пишете статия. Кърменето не може да бъде вредно и когато на едно бебе му се предлага гърдата толкова често, колкото то има нужда и желание, няма как да се дехидратира. Моля не заблуждавайте майките!

  • Milly wrote on 7 април, 2009, 14:14

    Това е един от най-големите абсурди, които ми се е случвало да прочета напоследък :( Имам две деца – големият си син кърмих до 2г. и 3м., а малкият все още не е приключил с този процес – сега е на 1г. и 10м. И двамата са захранени след 6м., не са пили друго освен кърма, не са били на „часови режим“ и никога не са имали каквито и да е симптоми на дехитратиране…
    В заключение питам само – кому е нужно да вкарва подобни нотки на паника при и без това „дефицитните“- кърмещи майки?

  • Готика8О wrote on 7 април, 2009, 14:42

    Не знам дали съм учудена, или по-скоро възмутена, но смятам, че статията не отразява действителността. Дететео ми е на 14 месеца и до момента получава необходимите му течности именно с кърмата – сокчета не давам, най – много 1 ябълка и от супичките и кашите си набавя вода. Предлагам му, но с трудност успява да изпие по 10 мл. Тази статия е опасна за младите майки с новородени бебчета, които се колебаят да дават ли вода, без да знаят, че в началото всяка капка вода е запълване на стомахчето и означава минус капка кърма.

  • kaia wrote on 8 април, 2009, 0:10

    Какво значи поради много спам и системата автоматично изтрива някои от мненията?
    Когато прочетох статията и написах мнението си все още нямаше нито един коментар, а моят така и не беше публикуван. След това написах още един, но пак не беше. И коментарите ми определено не бяха спам, нито пък противоречаха на добрия тон и правила за писане.

  • Ася wrote on 8 април, 2009, 0:36

    Izida, бих се съгласила, че материалът е превантивен, ако в него беше описано, при какви условия се е стигнало до обезводняване на децата и също се дадат препоръки за това как е добре да се кърми! А това са неща, които не присъстват в статията!
    Бебе кърмено на поискване, вероятно може да се обезводни, ако то или майката имат някакъв физиологичен проблем!
    А за пари вероятно ще се направят не едно и две изследвания „колко вредна и опасна е кърмата“ (ясно е кой ще поръча подобен тип „изследвания“). То всъщност човечеството е оцеляло щото толково години се е хранило с АМ, нали?!
    Надявам се, че мнението ми няма да бъде прочетено като спам от системата ви! ;)

  • Izida wrote on 8 април, 2009, 6:39

    kaia, нима това е коментар или просто възмущение?

  • Izida wrote on 8 април, 2009, 6:40

    Ася, благодаря за мнението.

  • kaia wrote on 8 април, 2009, 12:51

    Izida, не е нито коментар, нито възмущение. Въпрос е. Изречение, звършващо с въпросителен знак.
    И за да не е съвсем спам, да си напиша мнението все пак.
    В действителност съществува такова изследване, но то засяга не вредите от кърменето, защото такива просто няма, а евентуалните опасности, които може да има при неправилно организирано кърмене. Получава се нещо като „изгубени в превода“.
    Затова и трябва да се внимава какви материали се публикуват и да се подхожда с по-голяма отговорност.

  • Izida wrote on 8 април, 2009, 13:16

    Благодаря ти, kaia за съвета.

    Хубав ден!

  • Borianna wrote on 8 април, 2009, 23:23

    Леле, каква е тази статия. Не мога да повярвам, че някой може да твърди подобно нещо. Как така ще се обезводни бебе, което е кърмено тогава, когато поиска. Дано не се обърка някое мамче, което сега започва естетсвено да храни бебчето си .
    Не е сериозно да су публикува такава абсурдна информация.

Напишете коментар


© 2010 Mamita-BG.COM
Powered by WebPossessor